زیباسازی محیط با نیمکت
نوشته شده توسط : malihe

انواع مبلمان شهری

مبلمان و تجهیزات شهری در دو دسته مبلمان ضروری و مبلمان تزئینی طبقه بندی می‌شوند، این طبقه‌بندی صرفا بر اساس نوع استفاده و کاربرد آن‌ها می‌باشد. مبلمان ضروری آن دسته از المان‌هایی هستند که در داخل شهر ضروری هستند و باید حتما وجود داشته باشند، در غیر این صورت شهروندان با مشکل مواجه می‌شوند. تعدادی از این موارد عبارتند از: منابع نوری برای روشنایی کوچه، خیابان‌ها و پارک‌ها، سطل‌های زباله در مکان‌های پررفت‌وآمد، نیمکت سیمانی برای انتظار در ایستگاه‌ها، سرویس بهداشتی عمومی در پارک‌ها و یا مکان‌هایی که افراد مختلف بتوانند به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. وسایل ورزشی، آب‌خوری و سایر مواردی که افراد به آن نیاز دارند، تا در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده کنند. البته این دسته بندی از مبلمان شهری و تقسیم انواع مبلمان شهری به دو نوع ضروری و تزئینی، از نظر کلیبوده و می تواند اشکال دیگری داشته باشد.

برای مثال می توان دسته بندی انواع مبلمان شهری را بر اساس مکان های نصب این ابزار قرار داد. مثلا نیمکت پارکی خود در این شکل تعریف می تواند یک دسته مجزا باشد. همچنین جنس وسایل نیز می تواند یک ملاک دسته بندی باشد. انواع مبلمان شهری فلزی، چوبی، بتنی و …. هرکدام می توانند بر اساس جنسی که دارند، یک دسته از انواع مبلمان و تجهیزات شهری باشند. انواع مبلمان شهری تزئینی بیشتر در راستای هدف زیباسازی فضای شهر به کار برده می‌شوند و بیشتر نمایانگر فرهنگ و تاریخیک شهر می‌باشند، در تهیه این مبلمان معمولا از مشاهیر شهر استفاده می‌شود. چند مثال در این مورد: مجسمه‌های موجود در داخل شهر که بیشتر مربوط به مشاهیر شهر مورد نظر است، گلدان‌های تزئینی در مکان‌های مختلف شهر و مخصوصا مراکز شهر و میدان‌های اصلی، فواره‌های آب در پارک‌ها و میدان‌ها که فضای زیبایی را بر شهر حاکم می‌کنند، بیلبوردها و مواردی از این دست همگی جزو مبلمان تزئینی شهر محسوب می شوند.

زیباسازی و مبلمان شهری که با استفاده از مبلمان تزئینی صورت می گیرد، خود مقوله ای است که در زیبایی شهرها تاثیر بسزایی دارد و در شهرهای بزرگ دنیا که به عنوان شهرهای جذاب برای توریست ها خود را مطرح کرده اند، به شدت مورد توجه قرار می گیرد. در این حوزه یک مثال از مبلمان شهری در اروپا برای شما می زنیم. شهر آمستردام یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است که به بهشت گل دنیا معروف است. در این شهر در تمامی پارک ها و نمایشگاه های گل، سعی شده است تا از مبلمان شهری مدرن و زیبا مانند نیمکت ها و صندلی های پارکی کلاسیک استفاده شود. تلفیق زیبایی گل ها و طراحی و ترکیب آن ها با مبلمان شهری مدرن و کلاسیک، باعث شده است تا هر زمان نام این شهر می آید، پارک ها و نمایشگاه های زیبای این کشور در ذهن فرد تداعی شود. این موارد در جذب و افزایش توریست ها بسیار می توانند موثر باشند و شهر را از چیزی که هست زیباتر جلوه دهند. معمولا در فروش نیمکت چوبی و مبلمان شهریبیشتر موارد تزئینی خریداری می‌شوند ولی انواع ضروری آن نیز می‌توانند خریداری شوند و به کار گرفته شوند.

کلام آخر

خرید نیمکت پارکی علاوه بر پارک ها، خیابان ها برای باغ، ویلا و فضای سبز مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری نیز مناسب می باشد. انتخاب نیمکت علاوه بر بودجه مالی به شرایط آب و هوایی نیز بستگی دارد. در مناطق مرطوب بهتر است که از نیمکت پارکی بتنی، سنگی و سیمانی استفاده شود و اگر آب و هوای معتدل دارید مدل های نیمکت چوبی، فلزی و چوبی و فلزی بهترین انتخاب می باشد. قیمت نیمکت پارکی سیمانی، بتنی و سنگی نسبت به دیگر انواع نیمکت بیشتر است اما به دلیل مقاومت بالای آن در برابر عوامل جوی و همچنین ضد سرقت بودن آن برای محیط شهری بهترین انتخاب است. ایمن ترافیک کالا به عنوان تولید کننده انواع مبلمان شهری محصولات خود را به صورت بی واسطه به فروش می رساند. در صورت نیاز به هر یک از انواه مبلمان شهری بد نیست سری به سایت ما بزنید.

 

فروش نیمکت پارک





:: برچسب‌ها: نیمکت پارک , قیمت نیمکت پارک , نیمکت سیمانی , قیمت نیمکت بتنی ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: